Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Altanbutikken ApS
CVR: 34710260
Butik: Godthåbsvej 11, 2000 Frederiksberg
Lager: Lunikvej 2A, 2670 Greve
Mail: kundeservice@altanbutikken.dk
Tlf.: 52585867 (Telefontid er mandag-fredag kl. 9.30-15.00)

Betaling
På www.altanbutikken.dk kan der betales med:

Dankort
Visa/Dankort
Visa/electron
Mastercard
Mastercard DK
Maestro DK
Bankoverførsel - Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Viabill - Betingelser Viabill KontoBetingelser Viabill Free

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.altanbutikken.dk
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.altanbutikken.dk Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.

Fragtpriser:
Op til 10 kg: 49 kr. til PakkeShop - Fra 69 kr. til privat/erhverv
Op til 20 kg: 69 kr. til PakkeShop - Fra 90 kr. til privat/erhverv
Op til 50 kg: Fra 150 kr. til privat/erhverv
Op til 100 kg: Fra 300 kr. til privat/erhverv

Ved køb online på kr. 2500 eller derover tages der ikke et fragtgebyr. Fragtpriser kan være ændret pga. kampagner, men vil aldrig overstige disse listede priser.
Levering sker med GLS/fragtmand. Leveringstiden er 2-7 dage. Vi leverer til Danmark, samt øvrige lande efter aftale.

Vælges privatlevering der kan stilles, vil forsendelsen blive stillet efter kundens anvisning på kundens ansvar.
Husk at checke varen for skader inden fragtbrev underskrives. Ved skader skrives dette på fragtbrevet og reklamation over fragtmand bedes ske senest 5 dage efter modtagelse.
Det er også muligt at hente din ordre på vores lager i Greve:

Altanbutikken
Lunikvej 2A
2670 Greve

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Har du fortrudt noget? Du kan med fordel benytte vores returguide på altanbutikken.dk/returnering for den hurtigste behandling af din sag.
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på www.altanbutikken.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på altanbutikken.dk/returnering eller på mail, kundeservice@altanbutikken.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Fortrydelse ved at nægte modtagelse pålægges et behandlingsgebyr på 100 kr.

Returnering

Skal du returnere noget? Du kan med fordel benytte vores returguide på altanbutikken.dk/returnering for den hurtigste behandling af din sag.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for større have og altanmøbler.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 200.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger. Dog refunderes ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder. Leveringsomkostninger refunderes ikke hvis det kun er en del af ordren der fortrydes. Send retur uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til vores lager i Greve:

Altanbutikken
Lunikvej 2A
2670 Greve

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Vedlæg en udfyldt fortrydelsesformular som du finder nederst i disse betingelser eller på altanbutikken.dk/fortrydelsesformular.

Bemærk! Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Vi modtager ikke pakker sendt med DAO

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Er der fejl eller mangel på varen? Du kan med fordel benytte vores returguide på altanbutikken.dk/returnering for den hurtigste behandling af din sag.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.altanbutikken.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varer skal sendes til vores lager i Greve:

Altanbutikken
Lunikvej 2A
2670 Greve

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse dit ordrenummer samt hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Vedlæg gerne billeder.

Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Den hurtigste behandling får du ved at benytte vores returguide på altanbutikken.dk/returnering.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Pas på med at sende med DAO, da de leverer udenfor normale tider, og vi kan derfor ikke love at pakken kommer frem til os.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger hvor det er aftalt.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på www.altanbutikken.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Altanbutikken Aps opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Virksomhedens ansvarlige ledelse har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på altanbutikken.dk er Hans Kristensen, tlf: 40592800.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.altanbutikken.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Altanbutikken Aps har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Altanbutiken Aps.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@altanbutikken.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til konkurrence og forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Fortrydelsesformular

Nedenstående formular skal udfyldes og medsendes din returpakke. Du kan printe ved at gemme billedet på din computer og printe det derfra eller trykke Ctrl+p og vælge at printe den side formularen er på.

 

 

Disse handelsbetingelser er senest opdateret d. 7. maj 2020.